• Andrea Goessen

    Ik sta voor groep: 6

    Ik houd heel erg van: lezen, bakken, koken, lange strand-/boswandelingen maken en lekker gek doen met mijn twee dochters.

    Vroeger op school was ik: een heel verlegen meisje.

    Mijn leukste schoolvak nu: (werkwoord)spelling.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: dat kinderen zich zowel creatief als cognitief kunnen ontplooien en er zo talenten van kinderen naar boven komen drijven, die bijdragen aan mooie en waardevolle leermomenten.

  • Anna de Graaf

    Ik ben: Anna de Graaf
     
    Ik sta voor groep: 1-2 B

    Ik houd heel erg van: lezen, schrijven, hardlopen en lekker eten.

    Vroeger op school was ik: creatief en erg lief

    Mijn leukste schoolvak nu: knutselen en tekenen

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: dat het leren betekenisvol is voor de kinderen. Ze weten waarom ze iets leren en kunnen dat gelijk toepassen binnen het thema. Het is mooi om te zien met hoeveel ideeen kinderen zelf komen om het onderwijs vorm te geven.

  • Bianca van der Linden

    Mijn naam is: Bianca

    Ik ben (leeftijd): 26

    Ik sta voor groep: 7

    Ik houd heel erg van: de zon, sporten, lezen en lekker uit eten gaan.

    Vroeger op school was ik: meestal braaf, maar soms ook ondeugend!

    Mijn leukste schoolvak nu:  rekenen

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: het enthousiasme! De kinderen worden aangesproken op hun talent en leren binnen hun eigen belevingswereld.

  • Corrie van Rijn-Janmaat

    Ik ben: op 22 april geboren in het jaar 1987

    Ik sta voor groep: 3a op dinsdag en op maandag sta ik in de gymzaal.

    Ik houd heel erg van: mijn dochters Tess en Lisa en mijn man Pieter en daarnaast ook van muziek en motorrijden.

    Vroeger op school was ik: het liefst aan het lezen!

    Mijn leukste schoolvak nu: het werken met de kinderen aan een thema!

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: dat je samen met de kinderen op zoek gaat naar de antwoorden op allerlei vragen die de kinderen hebben.

  • Debby Jeljeli-Sol

    Ik ben: 27 jaar

    Ik sta voor groep: 6C

    Ik houd heel erg van: Dansen, winkelen, films kijken, lekker eten

    Vroeger op school was ik: Leergierig, maar wel veel aan het kletsen.

    Mijn leukste schoolvak nu: Thematijd, spelling

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Kinderen voelen, door de grote inbreng die zij hebben, verantwoordelijkheid. Kinderen zijn zó betrokken en ontwikkelen een wil om te leren.  Ik zie dat kinderen genieten van de thema’s.

  • Dorien Wolvers

    Ik ben: geboren in 1964

    Ik sta voor groep: Ik ben intern begeleider

    Ik houd heel erg van: Mijn werk. Maar ook van zingen, van fietsen, van de kinderen op school, van boterhammen met kaas, van mijn mannen thuis, van lezen, van kletsen, van tv kijken, van spelletjes doen, van…..

    Vroeger op school was ik: Verlegen en met heel veel andere dingen dan school bezig.

    Mijn leukste schoolvak nu: Zingen

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Dat ieder kind de kans krijgt om op een manier die bij hem of haar past, te schitteren.

  • Doyke Westveer

    Ik ben: 35 jaar oud en sta nu ruim 10 jaar voor de kleutergroep.

    Ik sta voor groep: 1/2D

    Ik houd heel erg van: dansen en spelen

    Vroeger op school was ik: graag creatief bezig

    Mijn leukste schoolvak nu: samen spelen met de kinderen

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: dat je tijdens je thema’s spelhoeken creëert waarin belangrijke leeractiviteiten verweven zitten die de kinderen voorbereiden op hun overstap naar groep 3.

  • Erica Veenhof

    Ik sta voor groep: 6 en 8

    Ik houd heel erg van: lezen, lekker eten, koken en buiten zijn

    Vroeger op school was ik: een kind dat makkelijk leerde en veel en graag las

    Mijn leukste schoolvak nu: geschiedenis

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: hoe gemotiveerd en geïnteresseerd kinderen op zoek gaan naar antwoorden op hun onderzoeksvragen

  • Fabienne Janssen

    Ik ben: inmiddels bijna 20 jaar werkzaam in het onderwijs

    Ik sta voor groep: 4A

    Ik houd heel erg van: Creatief bezig zijn met taal en in mijn vrije tijd ben ik graag bezig met sport.

    Vroeger op school was ik: Een vrolijke bezige bij

    Mijn leukste schoolvak nu: lezen, thematijd, muziek en rekenen.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Voor ieder kind is er wel een uitdaging of motivatie om lekker aan het werk te gaan.  Onderwijs wordt in thema’s aangeboden waardoor kinderen betrokken blijven bij het onderwijsproces

  • Jacqueline van der Velde

    Mijn naam is: Jacqueline van der Velde

    Ik ben (leeftijd):55 jaar jong en wijs

    Ik sta voor groep: 5B

    Ik houd heel erg van: mijn familie en vrienden. En daarin is het plezier maken erg belangrijk.

    Vroeger op school was ik stil, verlegen en werd ik de klas uitgestuurd omdat ik niet kon rekenen. Gelukkig heb ik dat allemaal bij geleerd. Ook las ik alles wat los en vast zat. Dat doe ik nog steeds.

    Mijn leukste schoolvak nu: Rekenen en beeldende vorming

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik:
    Dat ieder kind op zijn eigen niveau iets toevoegt aan het thema. Dat er altijd weer mooie pareltjes naar boven komen en kinderen ons op deze wijze verrassen maar ook zich zelf. Het is een groeiproces waarbij kinderen hun rollen uitvoeren.

  • Karin Meijer

    Ik ben: 44 jaar

    Ik sta voor groep: 4A

    Ik houd heel erg van: een leuke sfeer in de klas! En daar hoort een opgeruimde klas bij. Dat de kinderen zelf alles kunnen vinden en opruimen vind ik belangrijk.

    Vroeger op school was ik: heel braaf natuurlijk!! Nee hoor…..Ik speelde wel altijd al schooltje en bedacht vragen en opdrachten voor mijn vriendinnen. Dit moesten ze dan opzoeken in informatieve boekjes die we bij de bibliotheek hadden geleend.

    Mijn leukste schoolvak nu: taal en rekenen

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: het enthousiasme bij de kinderen. Kinderen leren om over een proces na te denken en niet alleen maar over een eindproduct. Kinderen nemen altijd van alles mee voor een thema en voelen zich verantwoordelijk. Dit geeft de kinderen zelfvertrouwen en hebben daar in de toekomst veel profijt van.

  • Marianne Vereijken

    Ik ben: 50 jaar
    Ik sta voor groep: Ik ben intern begeleider

    Ik houd heel erg van: zeilen en skiën

    Vroeger op school was ik: heel gezellig

    Mijn leukste schoolvak nu: is rekenen

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: dat alle kinderen een schakeltje zijn binnen een thema.

  • Marlouk Strik

     Ik ben: 26 jaar en werk nu voor het 6de schooljaar op De Odyssee.

    Ik sta voor groep:   1/2A.

    Ik houd heel erg van: Gezelligheid! Ik kook daarom regelmatig voor mijn vriendinnen en beleef dan een gezellige avond in mijn nieuwe huis in Haarlem. Ook vind ik het leuk om in de vakanties wat meer van de wereld te zien. Vorige zomer ben ik samen met Juf Bianca naar Thailand vertrokken en hebben wij daar allerlei avontuurlijke dingen gedaan.

    Vroeger op school was ik: Een bezig bijtje. Ik vond het heerlijk om te tekenen, te knutselen of toneel te spelen. Dat waren dan ook mijn lievelingsvakken.

    Mijn leukste schoolvak nu: Het allerleukste om te doen vind ik voorlezen.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: dat de kinderen hun eigen leeromgeving kunnen vormgeven dat past bij hun belevingswereld. Ieder kind leert op zijn eigen niveau en kan daarin ook uitblinken. Ontwikkelingsgericht onderwijs brengt kinderen nader tot elkaar. Kinderen leren om samen te werken en kijken kritisch naar elkaars werk. Dit zorgt voor een prettig leerklimaat in de klas, maar ook op school.

  • Mercedes Dahmen

    Ik ben:  Geboren en getogen in Amsterdam, ik ben 51 jaar.

    Ik sta voor groep: 5A

    Ik houd heel erg van:  Uitslapen en uitgaan; dansen, naar toneel en film gaan. Hardlopen, spinnen, lekker eten. Lezen!

    Vroeger op school was ik: Echt heel braaf.

    Mijn leukste schoolvak nu: Voorlezen! En natuurlijk de thema’s.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Wanneer ik naar de kinderen kijk die druk bezig zijn binnen het thema, zie ik kinderen die helemaal op gaan in hun werk. Betrokken, hard werkend en trots op het resultaat.

  • Monique de Jong

    Ik sta voor groep: 7B
    Ik houd heel erg van: muziek maken. Het meeste houd ik van zingen, maar speel ook graag op mijn klarinet, piano of gitaar. Ik houd van gezelligheid met de leerlingen in de klas, maar ook zeker met mijn vrienden en familie.

    Vroeger op school was ik: 
    altijd aan het kletsen. Mijn juf en meester moesten mij altijd waarschuwen.

    Mijn leukste schoolvak nu:
     is natuurlijk muziek en het proces hoe kinderen leren.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: 
    dat we werken uit het enthousiasme van de leerlingen. De leerlingen zijn altijd enthousiast over de thema’s in de klas. Ik zie dat de leerlingen een hoge betrokkenheid hebben en hierdoor zelf de uitdaging opzoeken. Doordat we steeds nieuwe problemen tegen komen, zijn wij altijd opzoek naar een oplossing. Dit motiveert de leerlingen om altijd verder te kijken, nieuwe dingen te proberen en te leren.
  • Muriel Bundel

    Ik sta voor groep: groep 5B

    Ik houd heel erg van: parfumeriezaken en ik ben gek op lol maken.

    Vroeger op school was ik: een heel lief meisje. Ik mocht de juf altijd helpen met schriften nakijken.

    Mijn leukste schoolvak nu: taal.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Dat kinderen door samen te werken en samen te delen veel van elkaar leren en zo tot oplossingen komen. De kinderen komen er op een speelse manier achter dat ze elkaar nodig hebben.

  • Nikita van Geemen

    Ik sta voor groep:

    Ik houd heel erg van: Mijn dochter!

    Vroeger op school was ik: heel erg lief en intelligent.

    Mijn leukste schoolvak nu: thema & BEVO

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Elk kind heeft zijn/haar eigen talent. Alle talenten komen aan bod tijdens de thema’s. Elk kind is dus actief betrokken bij het thema. De thema’s maken de kinderen enthousiast waardoor het leren leuk wordt. Voor mij als leerkracht betekent het veel vrijheid in het vormgeven van mijn eigen onderwijs. Op De Odyssee kan ik mijn creativiteit kwijt.

  • Peter Abrahams

    Ik sta voor groep: Ik geef op woensdag bewegingsonderwijs (bewo) aan de groepen 1/2. En op 2 andere dagen geef ik bewo op een andere school  in Amsterdam .

    Ik houd heel erg van: Ik geniet  als de kinderen plezier hebben tijdens de les. Kinderen die plezier hebben tijdens een gymles maken meer kans om later ook met plezier te blijven bewegen.
    Ook is het fijn als het lukt om telkens een stapje verder te komen. Binnen je eigen mogelijkheden een stukje beter te leren zwaaien, klimmen, springen, noem maar op.  Het gaat tenslotte om je eigen ontwikkeling. Wat kon ik eerst, wat kan ik nu beter, waarin ben ik verder gekomen.

    Vroeger op school was ik: Eigenlijk wel enthousiast voor alle vakken, maar vooral voor gym.

    Mijn leukste schoolvak nu: Naast gym vind ik alle vakken die op een basisschool aan de orde komen heel leuk.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Dat kinderen samen ontdekken, samen leren en hun wereld zo vergroten.

  • Peter Scherhage

    Ik sta voor: alle groepen klaar!!!!!, als conciërge van de school.

    Ik houd heel erg van: Om kinderen iets mee te geven voor later bijvoorbeeld om kinderen deel te laten nemen aan sporten. Ik geef ook handbaltraining en  binnen de vereniging waar ik trainer ben heb ik vele leeftijdsgroepen training gegeven.

    Vroeger op school was ik: Het stilste jongetje van de klas

    Mijn leukste schoolvak nu: Ik vind het ook altijd heel leuk om mee te gaan op schoolkamp.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Dat ieder kind op zijn eigen niveau  aan bod komt

  • Tessa De la Haye – Gouverneur

    Mijn naam is: Tessa De la Haye – Gouverneur

    Ik ben (leeftijd): 32 jaar en ik werk sinds 2004 op De Odyssee

    Ik sta voor groep:  7B op maandag, 8A op dinsdagochtend en de rest van de tijd werk ik met kleine groepjes kinderen van groep 1 t/m 8.

    Ik houd heel erg van: knutselen, tekenen, rekenen, spelletjes en poffertjes!

    Vroeger op school was ik: Altijd de kleinste van de klas.

    Mijn leukste schoolvak nu:  Samen verhalen maken/ onderzoek doen tijdens het thema. Meespelen tijdens het themaspel in de onderbouw en samen ontdekken hoe dingen werken in de echte wereld.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Samen leren en ontdekken in de spelhoeken.   “juf. Ik had nooit gewist dat ik dat zo goed had gekond!”

  • Veronique Keek

    Ik sta voor groep: 7C

    Ik houd heel erg van: Mijn man en mijn katten. Ook maak ik graag mijn eigen kleding, vind ik het leuk om in de tuin te werken en te zitten. Doe ik aan pilates en andere vormen van fitness. ‘s Avonds vind je mij overigens veel op de bank, met een kat op schoot, voor een spannende televisieserie uit Scandinavië of Engeland, het liefst over moord of doodslag, of een sitcom zoals Modern family maar Game of Thrones is mijn favoriet . Lezen doe ik ook heel graag, en dan ook vooral over moord of doodslag.

    Vroeger op school was ik: Een heel braaf meisje dat goed haar best deed.

    Mijn leukste schoolvak nu: Ik houd vooral van rekenen en ontleden bij taal maar vind de creatieve vakken ook erg leuk.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Dat de meeste kinderen daar iets in kwijt kunnen. Of ze nou goed kunnen leren of niet, het maakt niet uit. Ook denk ik dat je met ontwikkelingsgericht onderwijs heel veel gebieden kunt ontdekken die anders onontdekt blijven.

  • Wilma Veldman

    Ik ben de schoolleider

    Ik houd heel erg van: Mijn twee zonen. Lekker eten, lezen, tennissen en motorrijden.

    Vroeger op school was ik: Een bijdehandje, leergierig en ijverig

    Mijn leukste schoolvak: het is eigenlijk niet één vak. Het werken met kinderen, ze een stapje verder helpen, net zo lang doorgaan totdat het muntje valt en begrepen wordt hoe iets moet of hoe iets kan. Een kind dat roept: “Oh zit dat zo!” Dat vind ik mooi aan onderwijs.

    Het mooie aan ontwikkelingsgericht onderwijs vind ik: Dat ontwikkelingsgericht onderwijs de kinderen een kapstok geeft om de dingen die ze leren aan op te hangen. Het leren heeft betekenis en is belangrijk voor hen. Daardoor is er motivatie om er mee bezig te zijn.